Compliance in je cultuur

Compliance is hot! En niet alleen omdat de regeldruk toegenomen is. Van toezichthouder, werkgever en werknemer, tot klant en maatschappij: iedereen in de keten heeft hier mee te maken. Harder en meer rigide trainen op compliance lijkt niet de oplossing. Hoe krijg je dan wel compliance in je cultuur? En wat als compliance-training niet verplicht was voor medewerkers?

 

Welke uitdagingen lopen onze opdrachtgevers tegenaan?

De medewerkers willen lekker aan het werk! Verdiepen in de rol en impact van compliance wordt ervaren als een hinderlijke onderbreking. Een e-learning wordt tussen de werkzaamheden door vlug afgerond en ondertussen verwacht de interne en/of externe toezichthouder dat de werkende populatie voldoet aan de eisen.

 

Waar liggen mogelijkheden? Op zoek naar de motivatie.

Bij Bright Alley lenen we graag elementen uit het marketingvakgebied. Marketeers hebben immers een uitdaging: zij hebben weinig grip op de doelgroep en zijn in het digitale tijdperk ware ninja's geworden in het verleiden.

 

Bij het aanbieden van compliance moeten wij op zoek gaan naar de intrinsieke motivatie van werknemers. Wat brengt compliant werken voor voordelen? Hoe kan compliant werken jouw werk verbeteren? Kortom, tijd voor wat omdenken! Wat moet een medewerker in een bepaalde rol nou écht weten en doen in een bepaalde fase? Dat kan nog best wel eens meevallen.



Wie hielpen wij bij compliance, risk, safety en security?

Bright Alley heeft de afgelopen jaren meer dan tientallen organisaties geholpen. Enkele voorbeelden:

 

    • ABN AMRO Sharp (PowerApp)
    • ABN AMRO Bankbrede opleidingen
    • Akzo Nobel On the right track
    • DNB Security Awareness
    • GVB AVG
    • KPMG The Real Deal
    • Perfetti van Melle code of conduct
    • VGZ compliance

 

Ieder op een manier die perfect past bij de betreffende cultuur, drijfveren en wensen van de organisatie. 

Wil je meer weten over dit onderwerp?
Bel Merel Pompe
06 - 51 78 68 45