Bèta-3-adrenoceptor-agonist? Gemetastaseerd CRPC? Hoeveel milligram schrijf je voor van een product? Dit zijn begrippen en vragen waar de sales- en marketingmedewerkers van multinationaal farmaceut Astellas dagelijks mee te maken krijgen. In gesprekken met artsen moeten zij goede adviezen en uitleg kunnen geven, zónder een geneeskundediploma op zak. In het belang van patiënten is kennis van zaken belangrijker dan ooit voor hen. Kortom: Hoe verhogen we de prestaties van de sales- en marketingmedewerkers en zorgen we dat hun kennis altijd up-to-date is?
Met deze vragen kwam Astellas bij ons. Door in gesprek te gaan kwamen we erachter dat één enkele leerinterventie niet zou werken. De doelgroep moet zijn kennis namelijk op elk moment paraat hebben. Deze medewerkers kunnen niet stil zitten en zijn voor het grootste deel van hun tijd op pad. Wel hebben ze tussendoor wat tijd; als ze in de wachtkamer zitten bij een arts of onderweg zijn. De PowerApp bleek daarom een mooie match. Ook omdat de kennis die de medewerkers op moeten doen gemakkelijk in kleine brokjes is aan te bieden.