Servicegericht, commercieel en op de hoogte van alle veiligheidsprotocollen. KLM vroeg Bright Alley om gezamenlijk een blended programma te ontwikkelen.
In juni heropent Schiphol haar intercontinentale KLM Crown Lounge. De lounge biedt een nieuw service concept en een volledig nieuwe inrichting aan haar gasten. Daarbij horen natuurlijk nieuwe werkprocessen en rollen voor de (voorheen) Lounge Agents, nieuwe medewerkers en uitzendkrachten. Met deze training scholen we hen om tot gastvrije Personal Lounge Assistents (PLA).
Van Lounge Agent naar Personal Lounge Assistent
In de bestaande lounges kunnen passagiers wijzigingen en/of speciale verzoeken kenbaar maken aan de baliemedewerkers. Vervolgens moeten ze wachten op hun beurt. In de nieuwe lounges gaat dit veranderen van een fysieke wachtrij naar een digitale wachtrij. Passagiers loggen in op de wifi en krijgen vervolgens de mogelijkheid om een verzoek in te dienen. Ze nemen plaats in de lounge en een Personal Lounge Assistent gaat vervolgens bij de passagiers langs. Om medewerkers voor te bereiden op deze nieuwe rol heeft KLM Bright Alley gevraagd om gezamenlijk een nieuwe leergang te ontwikkelen. Deze leergang bestaat uit verschillende fases.