Bright Alley bestaat dit jaar 25 jaar. In deze jaren groeiden wij van een (beginnend) interactief bureau, diepgeworteld in het Hilversumse mediapark, tot een digital learning marktleider met nog steeds het vizier op de toekomst. Een terugblik.
Terug naar ‘88
Het was de zomer van 1988 toen Nederland Europees Kampioen voetbal werd. De publieke omroepen zoals de NOS besteedden er uiteraard veel aandacht aan. In het voorjaar was net het derde televisiekanaal in Nederland toegevoegd: Nederland 3. Je had het er maar mee te doen. Nog verder terug naar januari dat jaar. Vanuit de eerdergenoemde NOS werd het facilitair gedeelte afgesplitst en ging verder onder de naam Nederlands Omroepproductie Bedrijf (NOB).
In 1995: Van websites tot e-learning
Het NOB ging zich bezighouden met mediaproducties. Een van de nieuw op te zetten onderdelen was NOB Nieuwe Media, gestart in 1995. Daarbinnen was er naast o.a. NOB Services en NOB Encoding (gericht op facilitaire zaken) de creatieve tak 'NOB Interactive'.
NOB Nieuwe Media startte haar werkzaamheden vanuit de speciaal hiervoor gebouwde 'Peperbus' op het Mediapark in Hilversum. Uiteraard een gebouw met mooie gadgets: Een boom die vanuit de ontvangsthal doorliep naar de bovenste verdieping. Een scherm in de lift die correspondeerde met de boom; met speelse vogelgeluiden zoefde je naar boven. Dit gebouw is tegenwoordig de studio van NPO 3FM & FunX.